Stop de bullshit, focus op waarde en maak elke dag impact op je werk
Over het boek
JUST FALL FORWARD
Stop de bullshit, focus op waarde en maak elke dag impact op je werk
Wat doe je als je werk je maar weinig voldoening geeft? Wanneer je manager zich druk maakt om de verkeerde dingen en jij niet de kans krijgt om te doen waar je goed in bent. Wat doe je als je dagen gevuld zijn met ‘vakjes inkleuren’ waardoor het niet lukt om impact te maken in je werk?
Just fall forward, zegt Dolf Kos. Geïnspireerd door de prachtige speech van Denzel Washington en de kunst van het omdenken heeft hij na zijn faillissement in 2013 als interim marketingprofessional bij tientallen bedrijven gewerkt. En viel hij van de ene verbazing in de andere. Zinloze regelzucht, eindeloze vergaderingen, hokjesdenken, cover my ass-gedrag, kostenbewusteloosheid en ongekend budgetverbranden waar niemand zich druk om maakt, ‘want zo doen we het altijd.’
Door te focussen op zijn talenten, zich uit te spreken, af en toe risico’s te nemen en zich maximaal op output te focussen wist hij vaak een verschil te maken. En laat hij zien hoe jij dit ook kunt, elke dag. Volgens Dolf heb je áltijd een keuze: ga je door met wat je altijd deed? Of stop je met de bullshit en start je met impact maken? In dit boek lees je hoe.
DOLF KOS is eigenaar van Sales Marketing Group, Sales Marketing Coach, Potentials en Recruitment Group. Over het faillissement van zijn bedrijf Traffic Control, verscheen in 2020 het boek From Hero to Zero.
Hoofdstuk 1
Wat willen we hier precies neerzetten?
INHOUDSOPGAVE
Hoofdstukken
Pagina's
Wat vooraf ging…
DEEL 1:
Weet wie je bent en wat je wilt in je werk
DEEL 3:
Wees scherp op negatieve processen
en perverse prikkels
ANDERE OVER DOLF
Waarom fall forward?
DEEL 2:
Blijf trouw aan jezelf in een (nieuwe) organisatie
DEEL 4:
Impact maken
NAWOORD
Quotes van anderen
Boekpresentatie van Dolf zijn eerste boek
Dolf Kos
Over de auteur
Dolf Kos heeft bijna twintig jaar ervaring in marketing, sales en management. Hij heeft projecten gedaan voor diverse MKB-bedrijven en multinationals in verschillende sectoren en is tegelijkertijd actief in zijn eigen bedrijven, waaronder de Sales Marketing Group, waarin hij freelancers verbindt en versterkt. Hij richt zich altijd op kansen en denkt in oplossingen. Zijn credo? Focus op je tienen!